Transportschade Xperia Z5 Sony/Dynafix


Op 7 juli mijn telefoon bij Sony aangemeld voor reparatie. Telefoon werd erg heet (batterij defect) en tijdens het bellen konden anderen mij slecht verstaan.

Op 12 juli is mijn telefoon opgehaald en op 20 juli weer gerepareerd retour gezonden. Op 21 juli heb ik het pakketje van DHL in ontvangst genomen. Na het openmaken van de bubbeltjesenvelop(???!!) bleek mijn telefoon compleet vernield te zijn.

Direct contact opgenomen met Sony, foto’s gemaakt van mijn telefoon en van de verpakking waarin deze door het reparatiecentrum (Dynafix) is verstuurd.  Er is een nieuw reparatieverzoek ingediend, maar helaas kon mijn toestel niet gelijk dezelfde dag weer gehaald worden. De telefoon is zaterdag 22 juli opgehaald en op maandag 24 juli bij Dynafix afgeleverd.

Ik heb toen gelijk contact gezocht met zowel Sony als Dynafix of zij mij een indicatie konden geven wanneer mijn toestel weer retour zou komen. Met een garantiereparatie hou ik rekening dat ik mijn toestel enkele dagen tot maximaal 2 weken kwijt ben. Echter is  er zeer onzorgvuldig omgegaan met mijn telefoon zodat deze enorme schade heeft gekregen. Mijn vermoeden is dat er tijdens transport iets zwaars opgegooid is. (zie foto)

Zowel Sony als Dynafix kunnen geen indicatie geven wanneer het toestel retour komt. Sony verschuilt zich achter Dynafix, Dynafix geeft alleen maar standaard knip en plak antwoorden zonder enig vorm van medeleven. Er wordt niet in oplossingen gedacht en empatisch vermogen is ook zeer ver te zoeken.

Tevens contact gehad met DHL. Ik wilde een klacht indienen over de wijze waarop er met mijn eigendommen is omgegaan. Dit is zeer onzorgvuldig geweest. Echter kan ik dit niet doen, dit moet door de verzender gedaan worden. In dit geval Dynafix of Sony. Dit is voor mij niet duidelijk.

In de ochtend van 25 juli zie ik in de reparatiestatus dat mijn telefoon in behandeling is van de reparatieafdeling. Ook worden er foto’s geüploade van mijn zwaar beschadigde telefoon. En dat is het enige wat ik over de gehele dag zie.

Wederom contact gehad met Sony, hoe we dit op kunnen lossen en wat er nou gebeurd met het toestel. Sony geeft aan dat Dynafix dat bepaald. Mogelijk wordt de gehele binnenkant vervangen. Ik ben het hier niet mee eens. Datgene wat er op mijn telefoon is gegooid heeft gezorgd voor een grote impact en ik betwijfel of daarmee de buitenkant stevig genoeg blijft. Maar Sony kan mij alleen maar zeggen dat Dynafix het toestel moet repareren naar Sony Standaard alsof het een nieuw toestel is, maar Dynafix besluit wat ze doen, een nieuw toestel sturen, of repareren, maar wanneer dat besluit genomen wordt, kan niemand mij vertellen.

Door onbehoorlijk verpakken van Dynafix, door onzorgvuldig omgaan van andermans goederen door DHL, ben ik langer dan noodzakelijk was geweest mijn telefoon kwijt. Excuses krijg ik niet, empathie kennen ze niet, schadeloos wordt ik tot nu toe ook niet gesteld.

Op 27 juli in de ochtend wederom contact gehad met Sony. Ik kreeg dezelfde dame als die ik de 21ste gesproken heb, Willeke. Deze dame maakt er echt werk van en heeft de case geëscaleerd. Dezelfde dag kreeg ik nog een mail met de vraag vanaf wanneer ik op vakantie ben en of het toestel eventueel naar het vakantieadres gestuurd kon worden. Ik heb de mail beantwoord dat wij tot en met 4 augustus het toestel in ontvangst kunnen nemen.

Zaterdag 29 juli heb ik wederom contact gehad. Wederom kreeg ik Willeke aan de telefoon.  Willeke gaf aan dat Dynafix niet heeft gereageerd op hun e-mails om prioriteit aan mijn case te geven, terwijl Dynafix de afspraak met Sony heeft om binnen 24 uur te reageren op hun e-mails. Dit is dus niet gebeurd. Willeke heeft contact met haar management gezocht, maar op zaterdag zijn deze minder bereikbaar. Zij gaf aan dit maandagochtend om 9 uur gelijk op te pakken.

Facebook Comments