Ziggo Deel 2


Je zegt Ziggo op en dan denk je dat je er klaar mee bent. Nou niet dus!

Ook televisie wil ik ergens anders. Ik heb Online aangevraagd met Internet, Telefonie en TV. Ik wil graag mijn telefoonnummer houden. Televisie moest ik zelf apart opzeggen bij Ziggo. Dus Televisie aangevraagd bij Online, Ziggo gebeld om mijn kabel op te zeggen. Dat kan dus niet!!

Waarom niet!!?? Omdat mijn telefoonnummer geporteerd moet worden. Vanaf 27 September (!) stelt Ziggo het telefoonnummer 15 werkdagen beschikbaar. Dan heeft Online de tijd om de portering door te voeren. Vreemd, wat ik heb opgezegd per 13 September. Dus pas 2 weken later stelt Ziggo het nummer beschikbaar. Tot die tijd betaal ik Ziggo. Tot die tijd kan ik ook mijn kabel niet opzeggen.

Pas wanneer Online mijn nummer geporteerd heeft, kan ik mijn kabeltv opzeggen. Vanaf die dag heb ik dan dus nog een MAAND opzegtermijn!!!! Het kan dus zijn dat Online 2 weken nodig heeft, dus stel dat mijn telefoonnummer halverwege oktober bij Online is, dan kan mijn kabeltv pas per halverwege NOVEMBER opgezegd worden!!!

Dit is gewoon idioot. Je hebt dus helemaal geen maand opzegtermijn. Je wordt genaaid waar je bijstaat. Volgens de miep aan de telefoon is dat bij elke aanbieder het geval. Ja, het zal, maar het is gewoon idioot. Ik kan dus gewoon niet opzeggen, of ik moet kiezen voor een ander telefoonnummer. Ze kan het nu allemaal wel opzeggen, maar dan vervalt mijn telefoonnummer, omdat ik bel via de kabel. Als ze nu opzegt, begint het systeem te piepen dat er nog een telefoonnummer via de kabel gaat. Als ik dan aangeef dat ik het een vreemd vindt dat het systeem dat niet aankan, zegt ze dat het niet het systeem is. Nou wat dan wel? Het is toch een systeem die bepaalde dingen bedenkt? Dus het komt er op neer dat ik bijna 3 maanden dubbel betaal. Hoe belachelijk. Dus dan maar kiezen voor een nieuw telefoonnummer ben ik bang.

De ellende is, is dat deze dame mij wel redelijk hielp wat betreft het probleem dat wij met Ziggo hebben. Helaas kon ze hier dan dus weer helemaal niets aan doen en werd ze nog redelijk onvriendelijk ook, omdat ik zo’n systeem niet snap.

Bureaucratie ten top!

Facebook Comments